Maak het uzelf gemakkelijk: maak gebruik van de app Appostel, koop een online tegoed en voorkom onnodige iDEAL transacties!

De Solidariteitskas wordt gevuld door een vaste jaarlijkse bijdrage vanuit de plaatselijke gemeenten binnen de Protestantse Kerk. Gemeenten die tijdelijk niet 'zelfvoorzienend' zijn, kunnen er een beroep op doen. Zo zorgen we als het ware voor onze broeders en zusters die door omstandigheden hulp behoeven. Een heel oud gebruik wat we al lezen in de brieven van de apostelen zoals Paulus. Bijdrages uit de Solidariteitskas zijn altijd tijdelijk en bedoeld om een gemeente duurzaam op weg te helpen of om pioniersprojecten op te zetten, zoals bijvoorbeeld GO-Church. Elkaar de helpende hand bieden, zo dragen we samen en delen we met elkaar.

Solidariteitskas

Actie(s):

Als gemeente vragen wij een bijdrage van €10 aan ieder doop- en belijdend lid. Hiervan wordt €5 afgedragen aan de solidariteitskas, het bedrag dat overblijft is bestemd voor onze eigen gemeente. Mogen wij rekenen op uw en jouw solidariteit en uw en jouw bijdrage? Zo helpt ook u en jou mee aan de opbouw en het voortbestaan van de gemeenten en het bovenplaatselijk werk in de Protestantse Kerk.

iDeal

Betaalmogelijkheden